Nog een paar weekjes! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Inge en Laura - WaarBenJij.nu Nog een paar weekjes! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Inge en Laura - WaarBenJij.nu

Nog een paar weekjes!

Blijf op de hoogte en volg Inge en Laura

23 Oktober 2014 | Nederland, Eindhoven

Hallo allemaal,

Het aftellen is begonnen!! Over iets meer dan 3 weken zitten wij (Laura en Inge) in het vliegtuig richting Port Elizabeth. We vliegen op 15 november om 17.40 en zullen 16 november om 16.30 aankomen op het vliegveld in Port Elizabeth. Een erg lange reis dus..

De afgelopen weken zijn we al flink bezig geweest met de voorbereidingen op de reis. Zo hebben we bijvoorbeeld verschillende activiteiten opgezet die we willen gaan uitvoeren met de kindjes. Ook hebben we vanuit school verschillende excursies gedaan: bezoek Tropenmuseum, Zuid-Afrikaanse dans workshop, drama workshop, etc.

Wat gaan we nu eigenlijk doen daar?
De eerste 3 weken zullen wij gaan ‘werken’ op de crèche genaamd Ilitha. Ilitha is een dagopvang voor 17 tot 25 kinderen tussen de leeftijd van 1-5 jaar. Wij gaan vooral ondersteuning bieden aan de zorgverleners en crèche-moeders bij de gewone dagelijkse activiteiten voor zowel de hele kleintjes als voor de wat grotere kinderen. Dus zowel lesgeven, als sport- en spelactiviteiten, dagelijkse zorg, meehelpen met lunch en tandenpoetsen.

Op 1 december start de zomervakantie voor de kinderen in Port Elizabeth. Wij zullen voor alle kinderen uit de township (een soort sloppenwijk) een vakantieprogramma voor 2 weken gaan organiseren. Dit doen we samen met onze medestudenten en andere vrijwilligers.

Ook zullen we gaan helpen bij Project Missionvale. Het Missionvale Community Centre is opgericht om zorg te bieden aan de bewoners van de Missionvale township in Port Elizabeth. Het is opgericht door zuster Ethel Normoyle en is uitgegroeid tot een centrum dat zorg en liefde biedt voor de armen, met nadruk degenen met HIV/AIDS. Het
Missionvale care centre is een non-profit organisatie die goede zorg biedt om zo het leven van de inwoners te verbeteren door middel van liefde, consultatie, participatie en zelfontwikkeling.

Voor ons is er dus een erg druk programma voor de boeg!

Wij hebben er erg veel zin in!!
Groetjes Laura en Inge

• 14 November 2014 - 20:57

Anke:

Nog 1 nachtje slapen!!
    Wat een druk, maar super mooi programma staat er op de planning! Ga ervan genieten! Liefs, Anke

Hoi Inge,

We hopen dat je intussen goed bent aangekomen op de plaats van bestemming en een

• 17 November 2014 - 16:43

• 17 November 2014 - 16:43

• 17 November 2014 - 16:44

• 20 November 2014 - 23:52

Oma Raijmakers:

hallo inge
    hoe is het daar. heb alleen de foto gezien die je naar je moeder gestuurd hebt via de app
    ben je al een beetje gewend.
    hoe gaat het met de kindertjes. Ben heel erg benieuwd.

groetjes Oma Raijmakers